Een nieuw logo

di 4 julEen nieuw logo


Het K.F. Hein Fonds heeft een nieuw logo!
We zijn erg trots op dit nieuwe ontwerp, gemaakt door doorendoor ontwerp uit Amersfoort. We vroegen hen om een helder nieuw logo dat duidelijk maakt wat we doen en hoe, met behoud van onze kenmerkende kleur magenta.

Paulien van de Bunt, ontwerper van het logo: “Niet het fonds, maar de mensen en projecten eromheen zijn de gezichtsbepalers van het K.F. Hein Fonds. We ontwikkelden een visuele identiteit die past bij de uitstraling van een kwalitatief en veelzijdig fonds.
Het logo verbeeldt het belangrijkste doel van het fonds: het mogelijk maken van initiatieven en het ondersteunen van mensen en ideeën. Dat zie je terug in het beeldmerk: het bovenste van de drie balkjes wordt omhooggewerkt door de twee onderliggende. Het beeldmerk illustreert de filosofie dat het K.F. Hein Fonds zorgt voor het (eerste) zetje.
Een andere belangrijke doelstelling van het fonds is verbinden: het verbinden van mensen, initiatieven en organisaties. Dat zie je letterlijk terug in de typografie: in het woordmerk is verbinding gemaakt tussen de ‘f’ en de ‘h’. Het afbuigen van de h geeft een mooie ronde vorm en maakt het logo herkenbaar en vriendelijk.
De huisstijl die we vervolgens ontwikkelden is bescheiden – passend bij het fonds. Niet het K.F. Hein Fonds, maar de projecten die dankzij het K.F. Hein Fonds kunnen bestáán staan in het middelpunt. De huisstijl is het kader waarbinnen die verhalen verteld worden."

Van het logo bestaan twee varianten, zodat organisaties die steun van het K.F. Hein Fonds ontvangen en het logo willen vermelden de versie kunnen kiezen die het beste in de opmaak van de promotiemiddelen past.



Ga terug naar nieuws overzicht